Vrede van Nijmegen Penning 2012

Umberto Eco krijgt tweede vredespening

Op maandag 7 mei krijgt de bekende Italiaanse schrijver en wetenschapper Umberto Eco uit handen van waarnemend burgemeester Dijkstra van Nijmegen de Vrede van Nijmegen Penning uitgereikt. Staatssecretaris van Buitenlandse Zaken Ben Knapen zal de lofrede uitspreken.

De Vrede van Nijmegen Penning is een tweejaarlijkse prijs die wordt uitgereikt aan een internationale hoofdrolspeler die zich inzet voor het 'idee' Europa. De prijs is een initiatief van de gemeente, de Radboud Universiteit en Royal Haskoning. Het is de tweede maal dat deze penning wordt uitgereikt; in 2010 kreeg oud-voorzitter van de Europese Commissie Jacques Delors de prijs.

Bron: www.gelderlander.nl

©2024 Gemeentemunt • Platinaweg 11 • 6662 PR Elst (Gld.) • Postbus 23 • NL-6660 AA Elst (Gld.) Tel +31 (0)481-366380